Selasa, 5 November 2013

Berjumpa dengan saudara mara tempat yang paling senang

Kalau nak berjumpa dengan saudara mara tempat yang paling senang adalah di majlis kenduri kendara. Kadang-kadang tu kita boleh jumpa saudara mara yang sebelum ni kita tak kenai. Sepupu sepapat mak ayah kita atau pun tok atau wan kita.

Secara tak langsung menghadiri majlis macam ni boleh mengeratkan lagi silaturrahim sesama ahli keluarga yang sebelum ni jarang berjumpa atau langsung tak pernah berjumpa. Keluarga aku sendiri kalau hal-hal macam ni memang depa particular sikit. Kalau satu keluarga tak boleh nak menghadiri jemputan tu sekurang-kurangnya adalah wakil yang pergi. Kalau kebetulan banyak jemputan kadang-kadang tu memang sampai kena bahagikan siapa yang kena pi rumah kenduri yang mana.

Ahad minggu lepas ada satu jemputan walimatul urus yang aku pergi. Majlis abang ipar saya di lumut. Tak sangka pulak aku duduk semeja dengan YB MENTERI BESAR PERAK ,dapatlah saya bergambar dengan YB. Kebetulan pulak YB hadir pada majlis abang ipar saya atas jemputan daripada abang saya..

Pi mai pi mai rupanya saudara mara. Keciknya dunia orang kata.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular

Translate